Ich bin eine klaine kartoffel....

Eller hur det nu stavas. Det går inte riktigt bra för mig nu.... Har inte riktigt flytet.... Nej, det går riktigt dåligt....
Det började med att min nya telefon for till Umeå istället för V-ås, ingen stor sak men irriterande. Sedan gick hårddisken paj och alla bilder som jag inte har kopierat försvann plus en del mjukvara från mitt x-jobb plus all musik och annat som jag inte har insett att jag saknar ännu (saknar jag det då?). Malin, som är en mer passionerad människa än jag, såg ut som att jag hade berättat att jag glömde våra barn på ICA men försvarar mig med att jag iaf kom ihåg TV-bilagan. Jag däremot var lite mer chill och kände vemodet sakta krypa in i min allt mer krokiga kropp samtidigt som jag rabblade att det inte var någon idé att gråta över spilld mjölk.... Det fungerade fint ett tag.... Tills jag, ve o fasa, glömde att köpa bröd till frukosten och därtill åt en usel lunch. Addera allt detta, multiplicera med två, dra ifrån tre, så får du hulken, om nu hulken hade haft lite mage och varit lite mer som ett mumintroll på e.

Men helgen var bra.... Det blev grilkväll med Malins kusiner på Lördag på ön, med tillhörande ful/fulldans på "dansbarnan". Mycket pistoler och saxar alltså. Det gjorde inte saken sämre att det var 34 grader på Fredag och ungefär samma på Lördag och Söndag och att det är en sisådär 100 meter till stranden. Och i skrivande stund har jag fått telefonen och Malin ligger och surar på sängen för att hon har "en sämre telefon än han (jag) har".... :P Nu behöver bara hårddisken ha haft något litet fel och filerna gått att rädda så är man på topp igen. Och Malin tillbaka på hennes vanliga glada, spralliga humör. Just det ja, vi träffade Boby (stavas så, det är säkert) och Jossan och tog en fika och en till. För er som inte vet vilka det är så kan man väll beskriva dem som ett dansant par som vänder även den bistraste min till ett leende. Aja, nu måste jag gå och laga lite mat till vilddjuret innan hon går berserk.

Höres/
Kägglan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0