Även jag ska förpesta eran tillvaro med mina åsikter om allt och inget

Malinlj's blogg har jag varit en sidekick till, men nu vill jag inte vara i bakgrunden nå't mer! Revolution! Revolt! Arggh!

Aja, detta får bli en co-blogg till Malinlj's fast ur mitt (en vilsen norrlänning i storstan's) perspektiv. För kontrasten är enorm, som exempel igår när jag var på JET och skulle, i min enfald, köpa en 33cl Cola. Grabbade tag i den och gick till kassan där hon krävde mig på 14.50:-! Malinlj mottiverade detta, senare när jag satt i bilen med henne, med att de har öppet hela natten. Vilket inte förklarade något för mig, för i Kiruna (jupp, min hemstad) kostar en 50cl's Cola 15 spänn på en dygnetrunt öppen mack.

Ungefär nu tycker du att rubriken ovan stämmer kanske ganska bra ändå...

Ännu ett exempel på denna enorma kontrast (eller enorma och enorma, för väll överdriva lite för den dramatiska effektens skull. För det är väll ändå lyxproblem) är från i helgen. Jag och Malinlj var till Trosa för att träffa en barnkamrat till henne samt bihang (flickvänn med familj samt föräldrar). Det var marknad där så vi tog oss en runda. Blev en aning hungrig och måste stilla jagets behov och letade därför lågt och högt efter någon med ett kvickt handlag och några burgare på stekplattan. Och vi fann det, iform av en gammal hederlig gubbe med karaktär. Han tog emot beställningen och mojsade ihop burgaren och utan att fråga så slängde han på ketchup och senap utöver dressingen och salladen på burgaren.

Medans jag gick skeptiskt därifrån provsmakandes på burgaren, som visade sig vara delikat, så kommenterade Mowgli (Malinlj) det med att lägga till sig med en något förvånad min och säga att det är ju standard. Aldrig fått det tidigare, och då har jag ändå käkat på McDonalds (givetvis p.g.a.  grav nöd) i sisådär 10 länder och det var bara Frankrike med sin majonäs och Danmark med sitt trådiga kött som skilde sig. Sibylla och Frasses, samt MAX får man inge senap och dressing på heller. Och varför finns inga Parisare här (i Västerås)?

Kommer förresten in från ännu ett äventyr, att hitta till Jobbet med cykel alternativt inlines. Mitt framförhållningscentra i hjärnan (jodå, det finns SÄKERT) har varit ovanlgt aktivt vilket resulterade i att jag har i 3 dagar nu försökt vinna över vädrets makter och samtidigt ta mig från Råby till Finnslätten med inlines och cykel. De två första dagarna med inlines och resultatet är inte så mycket att skryta med. Första dagen regnade bort, andra dagen när jag var halvvägs framme, enligt kartan och mig iaf, så började det regna och åska. Det är inte lätt att stanna med en bromskloss som får vattenplaning hela tiden... Tag i beaktning att jag har åkt sisådär i två veckor till och från inlines så jag är inte så värst grym på det. Helst inte i en nerförsbacke med mötande trafik och vattenplaning. Vars är filmkameran när man behöver den? Kägglan co. presenterar "Hvordan gör de det in Västerås".  

Så idag tog jag cykeln, Malinlj hade ritat ut vägen på en bilkarta (nästan inga cykelvägar alltså bortförklarar jag följande med) som jag försökte navigera mig efter. 40 minuters färdväg blir så lätt 80 min. Hemvägen tog iaf bara 34 - 40 min. 

Senare idag skall jag till Aros congress center, för en introduktionskurs rörande sommarpraktiken, även denna gång skall jag naviger mig efter en ritad cykelväg. Stärkt av dagens enorma framgång skall jag nog klara av att dräpa denna drake. 

Nu får du fortsätta jobba istället för att läsa om mina lyxproblem och vardagliga utmaningar för nu hinner jag inte skriva mer svammel på ett tag.

Höres//
Kägglan 


Kommentarer
Postat av: Åsa

det var en dyr cola...

2008-06-18 @ 18:58:57
URL: http://mrsvoorhees.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0